Με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου συναντήθηκε την Τετάρτη, 1 Αυγούστου, η υπεύθυνη του Τομέα Κοινοβουλευτικής Ευθύνης Ναυτιλίας, Βουλευτής Δωδεκανήσου, Μίκα Ιατρίδη. Μετά την συνάντηση, η Βουλευτής Δωδεκανήσου δήλωσε τα εξής:
«Είχα μια πολύ χρήσιμη συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κωστή Μουσουρούλη.
Ως νησιώτισσα, του ευχήθηκα καλή επιτυχία στα καθήκοντα του, με δεδομένο ότι στις αρμοδιότητες του περιλαμβάνονται ζωτικής σημασίας θέματα για τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας και του Αιγαίου ειδικότερα.
Έχω ξαναπεί ότι ο νέος Υπουργός έχει ένα πολύ δύσκολο έργο μπροστά του, προκειμένου να διορθώσει τα ανεκδιήγητα πειράματα της Κυβέρνησης Παπανδρέου απέναντι στη ναυτιλία, σε έναν τομέα ο οποίος πρωταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στη συνάντηση μας συζητήσαμε ζητήματα που απασχολούν την ακτοπλοΐα, τη ποντοπόρο ναυτιλία, τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, τη ναυτική εκπαίδευση και τη λιμενική πολιτική.
Ο κ. Υπουργός είχε την ευκαιρία να μου δώσει ένα γενικό περίγραμμα των προθέσεων του, τις οποίες και θα παρουσιάσει αναλυτικά στη Βουλή, στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
Είναι προφανές, ότι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες θα τοποθετηθούμε με υπεύθυνο τρόπο όταν αναληφθούν οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του κ. Υπουργού.
Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι, στο πλαίσιο της πολιτικής που επιβάλλει το Μνημόνιο, ακόμα και οι καλύτερες προθέσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο να υλοποιηθούν».
Σε ομιλία της στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, η οποία συνεδρίασε την Πέμπτη, 2 Αυγούστου 2012 με αντικείμενο την ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, η βουλευτής Δωδεκανήσου σημείωσε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Για τους Ανεξάρτητους Έλληνες είναι πολύ σημαντικό που έγινε η επανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας, την οποία προβλέπαμε και εμείς στην εθνική αντιπρόταση μας.
Πιστεύουμε ότι, θα δοθεί ένα τέλος στην καταστροφική επιλογή της Κυβέρνησης Παπανδρέου να απαξιώσει τον πιο δυναμικό τομέα της οικονομίας μας.
Όμως, τα προβλήματα είναι πάρα πολλά. Εύχομαι, ο κ. Υπουργός, να προχωρήσει στην επίλυση τους, στο βαθμό που μπορεί και στο βαθμό που θα το επιτρέψουν οι δανειστές μας.
Πρέπει να εφαρμοστεί, επιτέλους, το άρθρο 101 για τη νησιωτικότητα. Η Ελλάδα μας ξεκινά από τα νησιά μας και δυστυχώς το ακτοπλοϊκό μας σύστημα έχει περιέλθει σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση.
Η πτώση της επιβατικής κίνησης, η άνοδος της τιμής του πετρελαίου, τα πανάκριβα εισιτήρια – μόνο για τη Ρόδο, μια τετραμελής οικογένεια χρειάζεται περί τα 800 ευρώ – οι καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθωμάτων των άγονων γραμμών – το ποσό οφειλής εκτιμάται στα 18 εκατ. ευρώ – καθιστούν δυσοίωνο το μέλλον των νησιωτών.
Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, για το οποίο ο κ. Υπουργός είπε ότι έχει ξεκινήσει μελέτη, δεν φαίνεται εφικτή αφού το κόστος εφαρμογής του εκτιμάται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε 1,5 δισ. ευρώ ετησίως.
Δεν υπάρχει εικόνα για τον προϋπολογισμό για τις άγονες γραμμές για τον επόμενο χρόνο. Είναι έντονη η ανησυχία των νησιωτών, τόσο για τη συχνότητα των δρομολογίων, όσο και για τα πλοία που θα δρομολογηθούν.
Έχει δημιουργηθεί σοβαρό ζήτημα με τη διμερή συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας για την δραστηριοποίηση ελληνικών και τουρκικών πλοίων μεταξύ ελληνικών και τουρκικών λιμένων του Αιγαίου, με δεδομένο ότι η συμφωνία, σύμφωνα με καταγγελίες από Ρόδο, Κω, Σάμο, Χίο και Μυτιλήνη, καταστρατηγείται από την τουρκική πλευρά. Επιβάλλεται η παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας – πιθανώς σε σχέση με τα λιμενικά τέλη – σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών.
Η κατάσταση των λιμανιών μας δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Οι παρατηρήσεις της ΠΕΠΕΝ στην έκθεση της δείχνουν ότι ακόμα και παρεμβάσεις που γίνονται για την βελτίωση των λιμανιών, έχουν, πολλές φορές το αντίθετο αποτέλεσμα. Το πρόβλημα είναι οξύ σε λιμάνια που έχουν μεγάλη επιβατική και τουριστική κίνηση. Μέριμνα, όμως, πρέπει να δοθεί και στα μικρότερα λιμάνια.
Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος βρίσκονται σε οριακή κατάσταση. Δεν είναι μόνο οι καθυστερήσεις στις μεταθέσεις τους, η χορήγηση των φαρμάκων τους. Είναι και οι ελλείψεις που παρατηρούνται στον εξοπλισμό και γενικά στα υλικά μέσα, προκειμένου να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Υπάρχει μεγάλο ζήτημα για την εξέλιξη του ΝΑΤ και του Οίκου Ναύτου. Ο Υπουργός πρέπει να πάρει θέση και να ζητήσει από τον Υπουργό Εργασίας να κάνει αυτά που και ο ίδιος ο Υπουργός Ναυτιλίας ζητούσε με ερώτηση του στη Βουλή, πριν τις εκλογές.
Έχουμε γη και πατρίδα, όταν έχουμε πλοία και θάλασσα. Αυτό που είπε πριν χιλιάδες χρόνια ο Ηρόδοτος, είναι εξαιρετικά επίκαιρο σήμερα για τη χώρα μας, τα νησιά μας και τους κατοίκους τους».