αρμόδιος υπουργός, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, έχει δώσει εντολές για μείωση του λειτουργικού κόστους και εξοικονόμηση χρημάτων που θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για άλλους σκοπούς ή σε αγορά εξοπλισμού για το Λιμενικό.
Επίσης, στους στόχους του υπουργού είναι να αποδεσμευθούν δεκάδες λιμενικοί από το γραφειοκρατικό έργο του υπουργείου, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε επιχειρησιακούς σκοπούς και να υπάρξει καλύτερη εξυπηρέτηση για τον πολίτη. Ήδη, η αρχή έγινε με την ενοποίηση των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας, οι οποίες, πλέον, θα διεκπεραιώνονται από μία μόνον υπηρεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και όχι από δύο, όπως συνέβαινε έως τώρα (Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής- Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου).
Αναφορικά με το Λιμενικό Σώμα Ελληνική-Ακτοφυλακή, σε πρώτη φάση, αναμένεται μείωση των προξενικών λιμεναρχείων κατά 30% σε περιοχές όπου η παρουσία εκπροσώπου δεν είναι απαραίτητη. Δεν αποκλείεται κάποια άλλα λιμεναρχεία να μεταφερθούν σε περιοχές όπου οι δραστηριότητες παραγόντων της ναυτιλίας είναι αυξημένες, ενώ έχουν και μεγαλύτερη γεωπολιτική σημασία για την Ελλάδα, όπως η Κωνσταντινούπολη ή το Ντουμπάι.
Από το όλο εγχείρημα, το υπουργείο Ναυτιλίας προσδοκά να εξοικονομήσει περίπου ένα εκατ. ευρώ, από ενοίκια κτιρίων και υπηρεσίες, ενώ από τα 24 προξενικά λιμεναρχεία που λειτουργούν σήμερα σε διάφορες χώρες στην Ευρώπη, καθώς και σε χώρες της Αμερικής, της Αφρικής, της Ασίας και την Αυστραλία, θα λειτουργούν, πλέον, 16 έως 17.
Σημειώνεται, ότι ανάλογο σχέδιο είναι σε εξέλιξη και για τα λιμεναρχεία και τους λιμενικούς σταθμούς. Ήδη, εδώ και καιρό μελετάται το ενδεχόμενο μείωσης των μονάδων κατά περίπου 10%. Ειδικότερα, προβλέπεται κατάργηση λιμενικών σταθμών, κάποια λιμεναρχεία θα γίνουν υπολιμεναρχεία και κάποια υπολιμεναρχεία λιμενικά τμήματα.