Τρίτη 13 Αυγούστου 2013

Δεν πληρώνουν τελικά οι εφοπλιστές τους ''εθελοντικούς'' φόρους

     


Γνωστά ονόματα του εφοπλισμού φέρονται ότι αρνούνται να πληρώσουν έστω και εθελοντικά μερικά ευρώ επιπλέον ως φόρο, καθώς δεν ανταποκρίθηκαν ούτε στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για την… εθελοντική φορολόγηση.


Ο Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης της Niver Lines, ο Κωστάκης Λοΐζου των εταιριών Core Marine και Louis Hellenic Cruises, o Αδαμάντιος Πολέμης της Polembros Shipping, o Λεό Πατίτσας της Atlas Maritime είναι μερικοί από τα πολύ γνωστά εφοπλιστικά ονόματα, που σύμφωνα με δημοσίευμα της «Deal», δεν δήλωσαν συμμετοχή στο… πρόγραμμα εθελοντικής φορολόγησης.

Από την άλλη πλευρά, όμως, σύμφωνα, πάντα, με τη «Deal» δήλωσαν συμμετοχή εταιρείες συμφερόντων επίσης γνωστών εφοπλιστικών ονομάτων, όπως του Δημήτρη Μελισσανίδη (Aegean), της οικογένειας Βαρδινογιάννη (Avin), του Βαγγέλη Μαρινάκη (Capital), της οικογένειας Αλαφούζου, της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, των Αγγελικούση, Χατζηελευθεριάδη (Eletson) και Τσάκου, του Κωνσταντίνου (Arcadia) και του αδελφού του Θεόδωρου Αγγελόπουλου (Metrostar), της Αγγελικής Φράγκου (Navios), της οικογένειας Λασκαρίδη, βέβαια του προέδρου της ΕΕΕ, Θεόδωρου Βενιάμη, που είχε την σχετική πρωτοβουλία κ.α.

Συνολικά, φαίνεται να δήλωσαν συμμετοχή στο πρωτοφανές πρόγραμμα εθελοντικής φορολόγησης 442 ναυτιλιακές εταιρείες, αν και στην πραγματικότητα είναι λιγότερες καθώς σε αρκετές περιπτώσεις είναι συμφερόντων του ίδιου εφοπλιστή 2 ή και 3 εταιρείες, οι οποίες καταγράφονται μια προς μια.

Το σύνολο των πλοίων, που θα φορολογηθούν ανέρχονται σε 2.769.

Η προ ενός έτους «συμφωνία κυρίων» μεταξύ του Αντώνη Σαμαρά και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών επισφραγίστηκε πριν από μερικές μέρες με την υπογραφή του συνυποσχετικού, σύμφωνα με το οποίο η ναυτιλιακή κοινότητα θα συνδράμει σε ορίζοντα τριετίας στην εθνική προσπάθεια για την σταθεροποίηση της οικονομίας.

Σε πρώτη φάση, εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν άμεσα 75 εκατ. ευρώ και από εκεί και πέρα υπολογίζεται ότι ο εφοπλισμός θα ενισχύει τον κρατικό προϋπολογισμό με 140 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Tο συνυποσχετικό προβλέπει την καταβολή ανά πλοίο, είτε υπό ελληνική, είτε υπό ξένη σημαία, ανάλογου φόρου με αυτό που προβλέπει η νομοθεσία περί tonnage tax. H κάθε ναυτιλιακή θα πληρώνει διπλή εισφορά για το κάθε πλοίο που έχει στον στόλο της, ανεξαρτήτου σημαίας.


Ποιοι δεν συμμετείχαν

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία, που δημοσίευσε η «Deal» σε αυτό το πρόγραμμα δεν δήλωσαν συμμετοχή μεγάλα ονόματα του εφοπλισμού. Μεταξύ αυτών είναι ο Πάρης Δράγνης της Goldenport, o Αδαμάντιος Πολέμης της Polembros Shipping, ο Κωστάκης Λοΐζου των εταιριών Core Marine και Louis Hellenic Cruises, ο Βασίλης Θεοχαράκης της Teo Shipping Group, ο Νίκος Ε. Λιβανός της Kyla Shipping Enterprises, ο Πήτερ Λιβανός της Gaslog LNG Services, ο Γιώργος Σακαλής της Fairport Shipping, ο Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης της Niver Lines, οι Νικόλας Φιστές και Μιχάλης Ζολώτας της Newlead Shipping, ο Νίκος Νοτιάς της Trojan Maritime, o Λεό Πατίτσας της Atlas Maritime, ο Γιώργος Περογιαννάκης της Perosea Shipping Company, o Αδαμάντιος Λεμός της Unisea Shipping, o Νίκος Μαδιάς της Chaian Spirit Maritime Enterprises, o Ηλίας Τσάκος της Entrust Marine, o Πάνος Ηλιόπουλος της Ilios Shipping, ο Σταμάτης Φραγκούλης της S. Frangoulis, ο Γιώργος Φραγκίστας της World Carrier Corporation και Χρήστος Π. Λεμός της Alert Shipmanagement.


Δηλώσεις για το «Δεν πληρώνω - δεν πληρώνω»

Την δίκη τους απάντηση έδωσαν με δηλώσεις τους στην ναυτιλιακή επιθεώρηση Tradewinds δύο από τους εφοπλιστές που δεν συμμετείχαν στην διαδικασία της οικειοθελούς προσφοράς, ο Ηλίας Τσάκος της Entrust Maritime και ο Νίκος Σάββας της Cosmoship.

Όπως επεσήμανε ο πρώτος,«όταν για πρώτη φορά το μέτρο του έκτακτου φόρου έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων, η εταιρία δεν είχε θεωρήσει πως ήταν πραγματικά αξιόπιστο. Tώρα που έχει πειστεί ότι τα χρήματα θα αξιοποιηθούν προς την σωστή κατεύθυνση, θα το ξανασκεφτόμασταν. Γι αυτό τον λόγο αποφασίσαμε να μην συμμετέχουμε».

Πάντως, ο κ. Σάββας άφησε αιχμές και για την στάση του υπουργείου Ναυτιλίας απέναντί τους, καθώς όταν ζήτησε κάποιες περαιτέρω πληροφορίες για το όλο εγχείρημα, υποστήριξαν ότι ορισμένοι από τους υπαλλήλους δεν τους αντιμετώπισαν και με τον πλέον ευγενικό τρόπο.


πηγη zougla